İŞYERLERİMİZİ AÇALIM ARTIK DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI

Esnaf Odaları Birliği Başkanı Ahmet Tural, “kongreler yapılıyor, kayak merkezinde her şey normal, alışveriş yerleri her şey normal, organize sanayiye gitsek bir fabrikada 150-200 çalışanımız var, öğleyin beraber yemek yiyorlar. Ama lokantalar kapalı. 50 masa var ise 25'e indirelim. HES uygulamasına geçelim, hijyen ve sağlık kuralları ne ise onu yapalım, yapmayana da cezai yaptırım uygulayalım. İşyerlerini açalım” diye konuştu.

Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ahmet Tural, Kanal 32’de Şakir Aksöz ile Ne Var Ne Yok’un canlı yayınına katıldı. Canlı yayında önemli açıklamalarda bulunan Tural, pandemi döneminden en çok etkilenen kesimin esnaflar olduğunu söyledi. Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği’nin pandemi döneminde yaptığı çalışmalarla Türkiye’ye örnek olduğunu belirten Tural, şu açıklamalarda bulundu:

DEZENFEKTE EKİBİ KURDUK
TÜRKİYE’DE OLMAYAN BİR ŞEY

Pandemiden ülkemizde görüldüğü güden itibaren en çok etkilenen esnaf ve sanatkarlarımız oldu, bu gerçekler. İlimizde Esnaf Odalar Birliğine bağlı 27 odamız var. il ve ilçelerde dahil. Odalarımızla birlikte oda başkanlarımız, yöneticilerimiz, personellerimiz, genel sekreterlerimizle birlikte hareket etmek sureti ile esnaf ve sanatkarımıza bu pandemi sürecinde yardımcı olmaya çalıştık. Neler yaptık? İlk önce pandemi çıktığında 21 bin adet broşür bastırmak sureti bilgilendirme yaptık. Belki Türkiye'de hiç olmayan bir şeyi ilimizde gerçekleştirdik, dezenfektan ekibi oluşturduk. 4 tane dezenfekte motoru satın aldık. Gelen taleplere göre dezenfekte ekibini yönlendirdik.

BERBER, KUAFÖR, TAKSİCİ ESNAFIMIZA
SÜREKLİ DEZENFEKTE HİZMETİ VERİYORUZ

Bu ekibimiz sadece il merkezinde değil ilçelerimize de gönderiyoruz hatta beldelerimize, köylerimizi de yol kenarlarına girip çıkıyorlar. Bunun yanında kamu kurumlarından talep geldiği zaman oralara gönderiyoruz. Sivil Toplum Örgütlerinden de talep geldiği zaman oralara da gönderiyoruz. Ticari taksileri de düzenli olarak her hafta pazartesi günü saat 09.00'la 17.00 arasında birlik binamızın otoparkında dezenfekte yapıyoruz. Berber ve kuaförlerimiz her 10 güne dezenfekte yapılıyor. Bütün odalarımıza ve kooperatiflerimize dezenfekte standı yollamak sureti ile odalarımıza gelen esnafın sağlığına ve hijyen kuralına dikkat etmesine yönünde de böyle bir dezenfekte çalışması gönderdik.

ESNAFA SAHİP ÇIK KAMPANYASI İLE
150 BİN TL’LİK ALIŞVERİŞ YAPILDI

Bu pandemi döneminde sıkıntı çeken esnafımızın da bir nebze olsun maddi destek sağlamak bakımından da elimizde bir kampanya yaptık. 'Esnafına Sahip Çık' kampanyası başlattık. Burada 150 bin TL'lik çek oluşturduk, bu çekleri de hem Ispartalı hemşirelerimize hem de Sivil Toplum Örgütlerine fiyatı 100 TL olmak sureti ile dağıttık. Bunlarda Isparta'da ki esnaf ve sanatkardan alış veriş yapmak suretiyle esnafımıza destek olduk. Burada rakama bakıldığı zaman bizim zaten 500 bin TL gibi hedefimiz vardı, bunu da tuttuğunu gördük. Isparta'da bunu sahiplendi çok teşekkür ediyoruz. Tabiî ki bu kampanya esnasında bize Ticaret ve Sanayi Odası, Ticaret Borsa’sı da destek oldular, kendilerine de teşekkür ediyorum.

ELEKTRİK, SU, DOĞALGAZ FATURALARINI ÖDEDİK

Esnafımıza maske sıkıntısı çektiği sıralarda da yine bizzat sokağa kendimiz çıkmak sureti ile oda başkanlarımızla birlikte 100 bine yakın maske dağıttık. Bunu da beşli paket halinde hijyenli bir şekilde Gül Küçük Sanayi'den tutup çarşı da ki halk pazarında ki esnafımıza kadar hepsine tek tek dağıttık.  Semt pazarlarımıza dezenfekte stantları koyduk, vatandaşlarımız girişte çıkışta ellerine yapsın diye, oradaki semt pazarları esnafımıza da hem maske hem eldiven dağıtımı yaptık. Bunlar hem esnafımızın sağlığı hem de halkımızın sağlığı için bunları yapıyoruz. Yine bu pandemi döneminde Esnaf Odaları Birliği olan odalarımıza genelge göndermek sureti ile doğalgaz, elektrik, su gibi borcu olan, ödeyemediği veya ödemeliği kapanan esnaf ve sanatkarımızın, temel gıda ihtiyacı olan esnaf ve sanatkarımızın bize bildirmesini talep ettik. Bu ihtiyaçları da karşılamaya gayret gösterdik.

SERVİSÇİ, KAHVECİ VE KANTİNCİ
ESNAFININ HESAPLARINA 500’ER TL

Son zaman da devletimiz 1000 TL maddi destek çıkardı ocak, şubat, mart ayları için. Ama biz öğrenci servisi araçları, kahveci esnafımız ve kantinci esnafımız olmak üzere işlerinde esnaf ve sanatkarımızı odaların belirlemiş olduğu listelerle beraber banka hesaplarına 500 TL nakit para yatırdık. Bunları biz reklam olsun diye yapmıyoruz daha geçen hafta da ihtiyacı olan üyelerimize de kömür gönderiyoruz.  Gönül ister ki hepsine gönderelim ama burada bakıldığı zaman öğrenci servis araçları, kahvehaneler, kantinci esnafımız 1 senedir hiç açmadı. Yapmaya gayret gösteriyoruz. Yine bu süreç içerisinde bir personelimizi görevlendirdik, 65 yaş üstü ustalarımızı, abilerimizi aramak sureti ile hallerini- hatırlarını sorduk bir ihtiyaçları var ise taleplerini yerine getirmek için personel görevlendirdik, yapmaya gayret gösterdik.

YETKİLİ VE İLGİLİLER İLE DİYALOG İÇİNDE OLDUK

Salgını önleme yönelik her türlü kararları hem sosyal medyadan hem mesaj sistemi ile hem de odalarımıza genelge yollamak sureti ile esnafımıza duyurmaya çalıştık. Esnafımızın taleplerini gerek yazılı gerek sözlü bazen de yüz yüze gitmek sureti ile çatı örgütümüz Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Federasyonuna yine plasman ve kredi yönündeki Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar, Kredi Kefaletleri Merkez Birliğine, Ticaret Bakanlığına, Esnaf Sanatkarlar Kooperatifler Genel Müdürlüğüne, Milletvekillerimize, Bölge Milletvekillerimize, Antalya'da ki, Isparta'da ki, Afyon’daki Milletvekillerle de bir merhabalığımız var. Burada ki konular da onları da aktarma fırsatımız oluyor. Tabiî ki bu pandemi süreci içerisinde birliğimizi ziyaret eden sayın valimize sıkıntılarımızı anlattık Kendileri de yasa ve kanun çerçeve içerisinde yapabileceklerini bize anlattılar. Ben Sayın Valimize teşekkür ediyorum. Yine TBMM Başkan Vekilimiz, Isparta Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç Beyde birliğimizi ziyaret ettiler. Pandemi sürecinde ki sıkıntılarımızı, taleplerimizi iletiyoruz. Isparta Milletvekilimiz Recep Özer Bey'de birliğimizi ziyaret etti, kendilerine de durumumuzu anlattık, ilgileneceklerini söylediler. Yapılan, çözülen konularda oldu şuan da aşamada konuların çözülme konusunda da bekleyen şeylerimiz var, ziyaretten dolayı kendilerine teşekkür ediyorum.”